Vår arbetsplats är ditt hem - och det förpliktigar

Städhjälp hemma - kontakta oss för mer information

Hur fungerar det?

Allting börjar med en förfrågan. Därefter gör vi allt vi kan för att du som kund ska känna dig nöjd med valet av oss.

För din säkerhet så har vi fasta rutiner för hur vi hanterar nycklar, larmkoder och andra personliga uppgifter. Utöver detta så skriver samtliga anställda på Städade Hem under ett sekretessavtal.

Vi gillar att ha en tydlig och öppen dialog med dig som kund för att du ska känna trygghet. Vi är övertygade om att du som kund kommer att bli nöjd med det arbete vi utför. Därför har vi en nöjd kund garanti vilket innebär att eventuella klagomål åtgärdas helt kostnadsfritt.

1. Vi börjar med ett kostnadsfritt möte vid ett hemstädningsabonnemang

Vi börjar allt som oftast våra hemstädningsabonnemang med ett kostnadsfritt möte. Mötet tar i snitt mellan 30 och 45 minuter och vi går igenom följande för att kunna leverera den bästa städhjälpen i er bostad under lång tid framöver.

För oss är långsiktighet A och O i vår verksamhet.

  • Hur er bostad ser ut
  • Känsliga material och vad vi skall vara extra försiktiga med
  • Vad ni har för förväntningar gällande städhjälpen
  • En prisbild för vad vi debiterar och hur många timmar vi estimerar
  • Städchecklistan
  • Städtider
  • Städdagar
  • Frekvens på städningen
  • Övriga frågor/ funderingar
En självklarhet för oss är att få våra medarbetare att trivas för att ni som kund sedan skall få den service ni förtjänar.

2. Vi kommer överens om städdag och städtid

Vi återkopplar oftast en dag efter mötet och bokar in en dag för första hemstädningen.

Normalt sett brukar vi börja med en storstädning för att nollställa bostaden.

3. Städuppdraget börjar

Vi kommer därefter på överenskommen dag och tid och utför städningen i er bostad.

4. Uppföljning av varje utförd hemstädning

Vi följer upp våra städuppdrag kontinuerligt för att garantera dig som kund hög kvalité på våra städuppdrag.

Efter varje utförd städning så kommer ett uppföljningsmeddelande till din mail som frågar hur du upplevde städningen i fråga.

Där kan du lämna ett betyg mellan 0-10. Något som har ansetts sig vara väldigt gynnsamt då vi numera kan följa upp våra kunder på ett helt annat sätt.

Något som är väldigt bra likväl är att vi kan meddela städaren/ vardagsförgyllaren i fråga att du som kund är utomordentligt nöjd eller saker som vi kan förbättra.

Om något skulle hända vid en städning

Genom Trygg-Hansa så täcker Städade Hems försäkringar samtliga skador på egendom som vår personal orsakar. Vi har ansvarsförsäkring upp till 10Mkr.

Vad innebär provstädningen?

Vid första hembesöket så går vi igenom dina behov och skräddarsyr städningen efter dina önskemål. Provstädningen är ej bindande och ni får själva avgöra om ni vill fortsätta samarbeta med oss efter utförd städning. 

Kvalitetsgaranti på utförd städning

Vi har en kvalitetsgaranti som innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med kostnadsfritt!

Då behöver du bara utföra en reklamation inom 48 timmar från det att städningen är utförd, då kommer vi redan dagen därpå för att komplettera städningen och se till att du blir fullt nöjd.

Larm, nycklar och säkerhet

Säkerhet är kundernas och anställdas trygghet och ska genomsyra vårt arbete och våra rutiner.

Några viktiga säkerhetsaspekter:

  • Sekretessavtal tecknas med all personal
  • Säkerhetsrutiner för nyckelhantering
  • Ansvarsförsäkring 10Mkr
  • Certifierat förvaringsskåp

 

Nyckelkvittens

  • Du som kund har alltid rätt att be om en nyckelkvittens som intygar av vi tar hand om och bevarar din nyckel enligt uppsatta säkerhetsrutiner.

Integritetspolicy & GDPR

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Om du vill läsa mer om hur så klickar du här.

Vanliga frågor och svar