Vilken frekvens erbjuder ni vid regelbunden städhjälp hemma?

Varje vecka: För dig som vill ha det rent och fint i bostaden vecka efter vecka.

Varannan vecka: Detta är den frekvens som vi rekommenderar som lägst vid ett städabonnemang då vi kan hålla efter i din bostad på ett bra sätt.

Var fjärde vecka: Ett städabonnemang som normalt lämpar sig bra när man vill ha en grundligare städning var fjärde vecka.

Måste jag boka ett kundbesök eller kan jag starta upp städningen utan ett möte om jag önskar hjälp med hemstädning?

Ett kundbesök tycker vi är bra för att skapa rätt förutsättningar för att du som kund skall få den absolut bästa servicen. Vi får höra hur vi kan hjälpa er och du får höra mer om oss som företag och hur vi jobbar när det kommer till städhjälpen hemma hos er. Mötet tar cirka 20-30 minuter.

Men om du vill starta igång städningen direkt så kan självklart göra det, då går vi igenom upplägget och informationen per telefon.

Hur fungerar det med nyckelhanteringen?

Det finns flera olika sätt att lösa nyckelhanteringen, dessa alternativ listar vi nedan.

1. Du lämnar över nyckeln till oss, antingen på kundmötet eller vid den första städningen. Därefter tas nyckeln med till kontoret och märks upp med unikt nyckelnummer och vi skickar över en digital nyckelkvittens.

2. Du har ett digitalt nyckellås där vi får en unik kod för att komma in i er bostad.

3. För dig som bor i villa så kan du lägga ut nyckeln i en nyckelbox där vi har en unik kod för att komma åt nyckeln.

4. Du som kund eller någon i familjen öppnar upp åt oss.

Behöver jag som kund tillhandahålla städmaterial vid ett städabonnemang?

Det beror på hur du vill ha det. Du kan välja att vi tar hand om städmaterial och rengöringsmedel eller så tar du hand om det själv.

Vi har nämligen ett städabonnemang som vi kallar hemstädning+ (plus), där vi tar hand om allt städmaterial exklusive dammsugare och dammsugarpåse.

Hemstädning+ plus är till för dig som vill slippa köpa städmaterial och få en ännu enklare vardag.

Vi fyller på allt städmaterial exklusive dammsugare och dammsugarpåsar så att du i stort sett aldrig mer behöver tänka på städmaterialet när det kommer till städning. 

Så med andra ord tar vi hand om och fyller på med följande städmaterial:

  • Mopp (bred microfibermopp)
  • Mikrofiberdukar
  • Fönsterputsdukar
  • Hink 
  • Skursvampar
  • Engångshandskar
  • Dammvippa
  • Sprayflaska

Rengöringsmedel: 

  • Allrengöring
  • Badrumsrengöring
  • Fönsterputsmedel 
  • Skurcremé 

Vi köper enbart in professionellt städmaterial och rengöringsmedel. 

Dammsugare

Om ni även är intresserade av inköp av dammsugare så säljer vi vår personliga favorit Nilfisk VP300 till ett bra pris till våra abonnemangskunder.

Tvätt av trasor
Du som kund måste fortsatt se till att ta hand om tvätt av trasorna vi använder, detta av hygieniska skäl. 

Tvättråd
Tvätta trasorna i 60° grader utan sköljmedel. 
Häng upp trasorna (föredras) eller torktumla dem

Nedan kan du se vad vi önskar skall finnas hemma hos dig:

Rengöringsmedel:

  • Allrengöring
  • Badrumsrengöring
  • Fönsterputsmedel
  • Skurcremé

Städmaterial & redskap i övrigt

  • Dammsugare & dammsugarpåsar
  • Mopp ( gärna bred microfibermopp )
  • Microfibertrasor ( röd, grön och blå )
  • Dammvippa
  • Skursvampar ( vit undersida )
  • Engångshandskar
  • Sprayflaska

Kan jag vara hemma under städtillfället?

Självklart så kan du vara hemma under städtillfället.

Det enda som du/ familjen kan tänka på då är att vi får jobba ifred så att vi hinner med allting.

Extra städmoment skall som vanligt meddelas till din kontaktperson på Städade Hem om det tar längre tid för oss att utföra städningen.